Saturday, July 17, 2010

MISI rahsia!!!

Amorrrrr!!!!bangunnn...kenapa hang asyik duduk ja nie!!!.jerit suara tue.
hah???apa dia???kenapa nak kena bangun nie???..jeritku yg tidak tahu kpd siapa dituju..

laaaaa!!!apasal hang nie slow sangat nie...cepat la bangun!!!kita dalam bahaya nie!!!tegas suara itu lagi namun aku masih tidak tahu siapa gerangannya..malah muka pon tidak dpat dikesan...

ya..ya..aku nak bangun la nie...tiba2 terasa tangan aku memegang senjata M16...WOW!!!Mcm mana aku boleh.........???(baru nak rasa seronok kejap, tiba2 kepala ditampar oleh seseorang)...

Amorrr!!!knapa ngan hang arinie??1st time aku tgk hang jd bebal sampai mcm nie??cepat laaaa!!!tegasnya..
ya...ya..ya..balasku...Rupa2nya aku berada di satu misi rahsia bg menyelamat rakyat Malaysia yg diculik oleh pemberontak...

Amorrr!!!wake up dude!!...aku x tau apa kena dengan hang hari nie tp masa skang hang jgn dok wat mcm nie kat kami!!!Aku dgn Mario akan ke kiri..Hang dgn Rafael akan ke kanan..Yang perempuan tunggu sini...terang Cesc...

Baik bro!!kataku!!!

Apa hang kata??BROOO!!!I'm not ur bro??i'm ur captain???..bentaknya..
Tapi muka lu mcm sunny???..balasku..

SHUT UP AMOROSO!!!LET'S DO THIS OKKKK!!!jeritnya lagi..

Dalam kekalutan yang mencengkam tiba2 kedengaran ketawa kecil dari seseorang!!!Siapa ketawa??bentak kapten cesc!!!..X dak sapa kapten!!!balas mereka...

OK!!!semua berkumpul..(4lelaki & 3wanita)...Plan kita macam asal td!!!Faham!!!

Macam asal???bisikku...ahhhh!!!ikut la saja apa diaorang suruh..kalau bising lagi kena marah plak!!!bisikku lagi...

OK!!berpecah!!But gurls, make sure bila nampak yg mencurigakan let us know it ok!!!kata Cesc!!

Dengan muka yang bengis, misi menyelamat bermulaaaa!!!

Rafael, hang x kenal aku ka???tanyaku yang menyebabkan si rafael tepok kepala tanda kebingungan tahap gaban!!..Of course la kenal, hang "Amoroso Renato."..Agen perisikan yang berjaya di dunia...tapi sekarang nie, kita x dak masa nak menyembang kat sini...kita ada misi yang mustahak nie.!!Hang tau x siapa individu yang perlu kita selamatkan???jelas rafael...

Individu???sudahhhh!!!sapa rafael???...balasku..
Laaaaa!!!td depan kapten hang kata hang tau semuanya???..tegas rafael..
Ya laaa!!!hang pon tahu si Cesc tue buat macam bagus sangat???Aku kenal la dia sapa??..Dia tue big bro aku??.Tp entah kenapa dia nak mengamok pulak!!..balasku...
Hang nie mmg nak kena belasah dengan kapten..agak2 la nak KIPAS pon???hahaha..perasan btolll..gelak rafael...

Sekarang, disebabkan hang dah jadi bengong macam nie, just follow aku tau...tegasnya...
OK jawabku..

Sekali lagi, individu di dalam tue merupakan penasihat tertinggi kita..Kita takot maklumat kita akan dibocor oleh beliau...so, bagi mengelakkan berlakunya kejadian seumpama tue, kita kena cuba selamatkan beliau...jelas Rafael..

Owhhh!!!Jap2..yang 3 orang marka tue sapa dia ekkk???tanyaku..
Laaa hang nie!!..Kesitu pulak...!! 3 orang marka tue kan team platun kita...ejen perisikan dunia jugak!!.. x kan hang dah lupa dah kot??..aku rasa otak hang nak kena format lain la coz skang nie hang mmg memalukan..hahaha...mana perginya "amoroso renato"???...ejen terbaikkk di dunia hah???...jerit rafael kepada ku...

Sekali lagi, 3 org marka tue team kita...Caprice, atik, & mia elisha!!!FAHAM!!!jelas Rafael yang semakin bebai dengan aku...

Ok!!!!balasku...

Skang nie, aku mau hang cover aku!!aku akan serbu terus...senang sikit coz panjang sangat cerita nie...hohoho..ok???balas Rafael...Utk seketika aku terdiam!!!

1, 2, 3 bilang Rafael dan dia terus menyerbu banggunan tersebut!!!

Tiba-tiba kedengaran bunyi yang begitu kuat ibarat ditembak bertalu-talu....

R.A.F.A.E.L.L.L.L!!!!teriak 3 org marka yg sepatutnya berada di tempat berkumpul...
Rafael jatuh menyembah bumi...

Amorrrrrr!!!JAGA-JAGA...belakang kau ada....................!!!!jerit mia elisha!!

Kebummmm!!!!

Tiba2 badan aku terasa kebas!!!!!
Pada masa yang sama aku melihat Cesc dan Mario terus menembak bagai orang gila.....
Badan aku semakin kebassss....Tetapi aku melihat Rafael masih lagi bernafas...
Syukur kepada Illahi kerana dia masih lagi bernafas dan bangun mendapatkan aku...
kecederaan dia hanya sedekit berbanding aku yang...................???

owhhh..TIDAKKK!!!

Kesemua team members mendapatkan aku....
Amorrrr!!!..mengucap bro!!balas cesc...
Apa??Kau panggil aku Brooooo???
Tersenyum aku utk seketika....

Bangun bro, jerit mario...
ada banyak rahsia yg aku nak cerita lagi nie!!!balas mario..
Apa???Ada rahsia lagi kah???gua ingat lu dah cita abis dah..bisikku...

Ammarrr....amarrrr..amarrrr!!!jerit suara itu...

Dengan suara yg serak aku menyahut.....YAAAAA!!!!

Bangun la...dah pukul berapa nie???
adik dah balik sekolah dah nie???.jerit suara itu..

Hah???Apa???adik dah balik sekolah???..Balasku..
Ya la...dah pkol brapa dah nie???...Kata emak..

ok2!!!.....rupa-rupanya aku bermimpi....bisik aku..
hahaha..itulah..minum lagi kopi banyak2..
sampai nak tidoq pon rasa mcm x tidoq..
asyik dok pikiaq banyak sangat..
hahahaha...
Dengan badan yang berat, aku teros bangun pergi mengambil adik aku di sekolah..


p/s:Nama & watak hanya rekaan semata-mata TETAPI mimpi tersebut benar2 menimpa aku...Tentang siapa yang berada d'dalam mimpi aku tue terpaksalah aku rahsiakan..hohoho



aMr7



11 comments:

  1. salam sahabat..
    dasat la mimpi ang ni..
    aku gelak sakan la sowg2 kt opis ni..
    sib xdak owg.. ngeeee...

    tu la ang xabis2 dgn kopi..
    anyway.. syok cita ni brostaaaaarrrrrrr,,,

    ReplyDelete
  2. hahahaha...aku pon x tau kenapa dapat mimpi mcm mie..kalau dapar mimpi asgment or few teori yang aku dok cari besh la jugak...hohoho..

    bahaya jugak minom kopi banyak2 coz bila nak tdoq, otak dok cergas lagi...adoiii..

    nama2 yg aku guna tue nama2 my family members...hohoho..

    ReplyDelete
  3. tu la ang.. mgkin dok tpikiaq sal mission inposible kot.. hahaha...

    jgn minum kopi byk sgt wei.. bahaya jg tuh.. long term.. remember bro..!

    ReplyDelete
  4. TQ 4 ur advice siston!!!i'll keep it on my mind..
    ;)

    ReplyDelete
  5. Ya sama2 bro... ang xmo nasihat aku kah?? yg suka minum nesscafe nih?? hehehehe...

    ReplyDelete
  6. hahaha...nescafe lg bahaya sis...

    ReplyDelete
  7. nama pun mimpi...hehe

    ReplyDelete
  8. Bila nak buat cerita best lagi? kasi pedas sikit hehehe

    ReplyDelete
  9. sunny: lu baca la banyak kali sket...kalu lu x faham gua terpaksa tukaq watak lu jd watak sampingan...jangan paksa gua guna nama mr mario ganti tempat lu...hohoho

    mr mario: kalu ada ilham gua tulis la bro..buat masa terdekat x lg kot..hohoho

    ReplyDelete