Friday, October 21, 2011

Motivasi terbaikkk!!!

Dalam entri dulu, aku ada post mengenai "Bila motivasi turun, mulalah mencari ayat yang membangkitkan motivasi".Aku percaya setiap dari kita mempunyai satu ayat atau lebih untuk membangkitkan atau menyedarkan kita yang kadang-kala leka dengan kehidupan yang dilalui.Aku antara mereka yang selalu leka namun jika aku selalu terleka, aku selalu meminta petunjuk daripada-Nya dan aku kerapkali melayan video-video dibawah supaya aku mendapat inspirasi terbaikkk dalam melakukan apa yang perlu dilakukan.

Bukan saja motivation words yang menjadi peneman tetapi beberapa video yang sering aku tonton tanpa jemu menemani aku bila mood aku down.Video di bawah adalah sebahagian dari fav video aku.Aku percaya ramai yang sudah melihatnya dan ada juga yang menyimpannya sebagai koleksi peribadi.Namun begitu, kepada mereka diluar sana yang masih belum pernah menonton video ini, anda dinasihatkan meluangkan masa beberapa minit dan fahami apa yang cuba disampaikan di dalam video ini.For sure, anda akan mendapat kepuasan tahap dewa, menghargai apa yang ada, sentiasa berusaha melakukan yang terbaik dan terus bersyukur kepada-NYA.






Diharapkan video2 seperti ini mampu sekurang-kurangnya menyedarkan kita dari kealpaan serta menjadikan diri lebih bermotivasi.Kepada mereka diluar sana yang sentiasa beranggapan "malas atau penat untuk meneruskan hidup" maka video kedua tersebut adalah tonik terbaikkk..Mudah-mudahan video yang aku kongsi ini memberi seribu makna.

Sekali lagi aku memetik kata2 Ungku Aziz:

Sekali baca kita tersenyum
Dua kali baca kita tersengih
Tiga kali baca kita terasa
yang selebihnya tue
,
Faham-fahamlah...

3 comments:

  1. Kata Hamka "Yang ada ini sudah harapan kita"...Very meaningful...

    Kata Dr Asri "Bukan salah utk kita mengharapkan yang belum ada, tetapi jangan lupa yg telah ada"...Love this words...

    Sentiasa ingat "Jangan bersedih, sesungguhnya Allah sentiasa bersama kita"...

    Second video inspired me a lot...No doubt about that...

    Suka kata2 Engku Aziz...Such a brilliant words...

    Btw, thanks for sharing bro...

    ReplyDelete
  2. No problemo...don't thank to me...thanks to those people who upload this video on youtube.com...

    ReplyDelete