Sunday, February 20, 2011

U gonna be kidding me???


Seperti entri aku sblom nie, aku slalu kata jika aku ada masa terluang aku suka sangat layan series 'How i met your mother'.Sampai season 6 pon still x jumpak lagi si emak tue...Bagi yang masih belum pernah tgk series nie, ia sebenarnya mengisahkan bagaimana misi si ted mencari emak kepada anak2 nya..Dari tajuk series pon dah bole agak..Betol x??

Nak dijadikan cerita dlm satu episod tue si barney, kawan si ted kata yang arkitek merupakan pekerjaan yang paling mudah utk menggoda kaum wanita..Anda setuju???

Disebabkan perasaan ingin tahu yang meluap-luap kononya pekerjaan tue seksi bg kaum lelaki maka aku pon gatai tangan p google.Hasilnya dapatlah artikel di atas.Aku x pasti bila artikel nie dikeluarkan tapi yang pasti apa yang si barney tue cakap mmg betul..hahaha..it gonna be a legend.......wait for it......dary...

dari kiri barney,robin,ted,lily,marshall


Aku tertarik melihat artikel tersebut di perenggan terakhir.Pegawai PR dan wartawan antara pekerjaan yang seksi bagi kaum wanita.Pendapat korang macam mana?.Aku tak sentuh mengenai actresses coz pekara tue sememangnya tidak mengejutkan langsung but what about PR executives & journalists???

10 comments:

  1. erm, sat2 nak pikiaQ ... aku rsa bgtg pd personaliti jgakk ... tp aku nak tanya org pompuan ttarikk tuhh ikhlas ker tak? @ dia pura2 ttarik sbb nak cari projek @ nak sruh buat crita psal dia?

    ReplyDelete
  2. hehehe...yup...apa2 pon kena tanya kaum wanita la mengenai nie...diorg setuju or x??hehehe

    ReplyDelete
  3. agak2 ang setuju x ammar ... perlu jga bgtg kpd persepsi lelaki,

    ReplyDelete
  4. setuju tntg apa??pasai seksi tue ker??bagi aku, pompuan yang pandai drawing adalah sangat seksi..that's the fact..hehehe

    tntg stuju or x bergantung kepada orang yang menilainya...semua ada persepsi masing2..

    Amoroso

    ReplyDelete
  5. bro seksi tuh kan subjektif..bergantung la..kalau dah memang HOWT buat mcm mana pon org suka kan3...

    ReplyDelete
  6. yes, seksi satu pkara yg sujektif, tp bygkan sbuah organisasi tsebut diketuai oleh sorg lelaki [CEO] & dia boleh mletakkan syarat2 bpakaian bg kaum wanita ... dan ada satu soalan lg ...

    adakah bpakaian seksi mngambarkan ssorg itu berimej dlm erti kata ... lebih dipandg [VOGUE] ...? setahu saya bg syrkt swasta ... kerajaan lgsg tdk meletakkan akta mngenai etika bpakaian. Adakah hal ini bleh dijadikan satu isu @ mereka ini sngaja mahu mngmbil kesempatan diatas kelonggaran yg diberikan oleh kerajaan ...?

    ReplyDelete
  7. syifa': yup..mmg subjektif..bergantung kpd individu itu sendiri..tapi dlm konteks artikel tue, masyarakat melihat pekerjaan tersebut seksi..so, terpulang kpd individu sendiri..bagi aku, seksi dlm konteks artikel tue bukan bermaksud perlu pakai sampai menjolok mata tapi maybe kepada gaya dan penampilan ataupun sebagainya...hehehehe

    Encik/Cik Anonymous: Banyaknya soalan.saya bukan orang yg sesuai nak menjawab semua soalan berbangkit coz saya bukan siapa2 disamping hanya blogger picisan yang ingin berkongsi pekara2 yg ingin dikongsi.

    Yup, seksi mmg subjektif bak kata sahabat saya cik syifa'.melihat kpd artikel tersebut, kaum wanita memandang kaum lelaki seksi apabila dia merupakan seorang arkitek.kaum lelaki pula memandang kaum wanita seksi jika terlibat dalam bidang PR.Bagi saya, apa yang cuba diceritakan mudah.Seksi bukan perlu sehingga menjolok mata tetapi bidang peerjaan itu yang di anggap seksi.Itu menurut artikel.

    Menjawab kpd soalan, saya x pasti adakah CEO akan mengenakan etika pemakaian yang terok..tapi pasti kita ada hak individu yg perlu ditegakkan.

    seperti saya kata seksi itu subjektif.

    Mintak maaf jika x menjawab soalan...

    ReplyDelete
  8. xpa ... aku faham, sorry tpanggil ''saya'' ... terover plakk!!! hohoho ...

    artikel ang boleh dijadikan isu ... cuma memerlukan msa yg lama utk memahami lbih mndalam & kdg2 persepsi boleh mnimbulkan kontroversi ... mmg kita ada hak sbb brada dlm ngara demokrasi ... tp bg mreka yg bkerjaya, pemikiran diluar lokus pasti mnganggap isu pkaian adalh suatu yg jga bleh dikira subjektif ... & kita jga tdk boleh mlnggar hak individu msg2 ... tp apa yg cuba dptikaikan x salah kalu org atasan mletakkan undg2 kecil dlm isu pmakaian bg pkerja mreka ... malah boleh elak dari terjadi pkara yg negatif ...

    ReplyDelete
  9. sis aina ka???at least boh la nama kat bawah...

    setuju dgn apa yg ang kata...benda2 kecik kalau terlepas pandang mmg akan merebak...


    Amoroso

    ReplyDelete
  10. ??? ... saya adalah dah tak boleh jadi sesiapa ...

    ReplyDelete